Η Ερυθρά Θάλασσα «πνίγει» το παγκόσμιο εμπόριο

Η αναδρομολόγηση των πλοίων αυξάνει το κόστος και τον χρόνο μεταφοράς όλων των εμπορευμάτων

Στιγμιότυπο που έδωσαν στη δημοσιότητα στις 20 Νοεμβρίου οι Χούθι της Υεμένης, το οποίο δείχνει αντάρτες πάνω σε κατάστρωμα πλοίου στην Ερυθρά Θάλασσα.

 

Μεγάλες αναταραχές επιφέρει στο παγκόσμιο εμπόριο διά θαλάσσης η τεταμένη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα και η συνεπακόλουθη κίνηση κορυφαίων ναυλωτών containerships και tankers να αποφύγουν την επίμαχη περιοχή.

Στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μετά τις ZIM (ισραηλινή εταιρεία), MSC, Maersk, CMA CGM και HapagLloyd, οι OOCL -θυγατρική της Cosco- Evergreen και ΗΜΜ ήταν οι τρεις τελευταίες ναυτιλιακές που ανακοίνωσαν έκτακτα μέτρα.

Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν, ανάλογα με την εταιρεία, είτε τη διακοπή των δρομολογίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και την παύση της μεταφοράς φορτίων από και προς το Ισραήλ, είτε τη στροφή στη μακρινότερη διαδρομή από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής, αντί του Σουέζ, για τα δρομολόγια Ασίας – Ευρώπης.

Οι εταιρείες αυτές συγκαταλέγονται ανάμεσα στις 10 κορυφαίες ναυτιλιακές στην αγορά των containerships διεθνώς, ελέγχοντας περίπου το 65% της διεθνούς χωρητικότητας, σύμφωνα με τον οίκο Alphaliner.

Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν πως αντίστοιχα μέτρα αναμένεται να λάβουν και operators σε άλλους ναυτιλιακούς κλάδους.

Read more