Αυξήθηκε η διακίνηση κοντέινερ από την Cosco στον Πειραιά

Ενίσχυση 6,5 % στα 3,844 εκατ. Εμπορευματοκιβώτια, στο δεκάμηνο του 2023

 

Cosco Shipping Ports doubles its profit - Container News

Κατά 20% αυξήθηκε τον Οκτώβριο η διακίνηση κοντέινερ στους προβλητες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco.

 

ΣΕ ΣΤΑΘΕΡΑ θετικό πρόσημο, παρά του διεθνή ανταγωνισμό και τις γεωπολιτικές προκλήσεις, διαμορφώθηκε σε επίπεδο 10μηνου διακίνηση εμπορευτακιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά-και συγκεκριμένα από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, τον Οκτώβριο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT) 402,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 335 χιλιάδων τον ίδιο μήνα του 2022, αυξηση κατά 20%.

Μεταξύ Ιανουαρίου- Οκτωβρίου του 2023, η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση κατά 6,5% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2022. Συνολικά διακινήθηκαν 3,844 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το δεκάμηνο του 2023, έναντι 3,609 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Εξάλλου,από τον προβλήτα Ι που διαχειρίζεται η ΟΛΠ, σύμφωνα με πληροφορίες, τον Οκτώβριο του 2023 διακινήθηκαν 40.000 TEUs έναντι 42.500 TEUs από τον ίδιο μήνα του 2022.

Σημειώνεται ότι στο λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί το Kέντρο Διαχείρισης και Διανομής Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. -PCDC. Πρόκειται για μια σύγχρονη αποθηκευτική εγκατάσταση εντός της Ελεύθερης Ζώνης.

Η ιδανική γεωστρατηγική θέση του λιμανιού του Πειραιά -το κοντινότερο λιμάνι μετά την διώρυγα του Σουέζ- συνδυάζει παράλληλα όλους τους διαθέσιμους τρόπους μεταφοράς (θαλάσσια, οδική, σιδηροδρομική και αεροπορική), παρέχει τη βέλτιστη λύση για την διαχείριση φορτίων στον συντομότερο δυνατό χρόνο και με τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία από και προς την Κεντρική Ευρώπη.

Παράλληλα, η συνεργασία της Ελλάδας και της Κίνας έχει αναπτυχθεί μέσω του λιμανιού του Πειραιά, που είναι το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο. Η γραμμή που συνδέει το λιμάνι με την Ευρώπη έχει γίνει ένας σημαντικός δίαυλος για το εμπόριο Κίνας-Ευρώπης, μειώνοντας τους χρόνους μεταφοράς κατά τουλάχιστον 7- 10 ημέρες.

 

Συνολική διακίνηση

Η συνολική διακίνηση των containers στα 36 λιμάνια που ελέγχει διεθνώς η Cosco Shipping Ports, μέρος του Cosco Shipping Group, τον Οκτώβριο του 2023 αυξήθηκε κατά 7,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, φτάνοντας τα 9,294 εκατ. TEUs.

Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά 9,294 εκατ. κοντέινερ, έναντι 8,681 εκατ. τον ίδιο μήνα του 2022.

Η διακίνηση στους τερματικούς σταθμούς στις περιοχές της Νοτιοανατολικής Ακτής του Δέλτα του ποταμού Περλ συνέχισε να αυξάνεται κατά 7,1% σε ετήσια βάση. Επωφελούμενη επίσης από το αυξανόμενο εμπόριο μεταξύ της Νοτιοδυτικής Κίνας, των χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας και των κρατών-μελών της RCEP, η διακίνηση στο Beibu GulfPort κατέγραψε ισχυρή αύξηση 25,5% σε ετήσια βάση.

Από την αρχή του έτους, η Cosco Shipping Ports είδε περισσότερα από 87,1 εκατομμύρια TEUs στα λιμάνια και τους τερματικούς σταθμούς της παγκοσμίως, γεγονός που μεταφράζεται σε μια μικρή αύξηση 1,2% .

 

SOURCE: Nautemporiki

Article: Πάρης Τσιριγώτης