Αλλάζει «καπετάνιο» και πλήρωμα ο ΟΛΘ

Αλλάζει «καπετάνιο» και πλήρωμα ο ΟΛΘ

 

Διατήρηση πλάνου επέκτασης του 6ου προβλήτα

Αλλαγές στο «πηδάλιο» του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης φέρνει η επερχόμενη τακτική γενική συνέλευση της εταιρείας στις 30 Ιουνίου 2020. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στα τελευταία δύο άρθρα της ημερήσιας διάταξης, η γ.σ. των μετόχων θα κληθεί να ψηφίσει για νέο Διοικητικό Συμβούλιο, ενώ παράλληλα θα εξετάσει τη λύση της σύμβασης του προέδρου και διευθ. συμβούλου Σωτήρη Θεοφάνη. Οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι ο νέος «καπετάνιος» θα έρθει με μεταγραφή από τον ελληνικό Νότο, ότι είναι γνώστης της ελληνικής λιμενικής πραγματικότητας και ότι έχει λάβει το πράσινο φως και από τους τρεις μετόχους της κοινοπραξίας που ελέγχει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΘ.

Πιο συγκεκριμένα, το 67% των μετοχών του ΟΛΘ κατέχει η South Europe Gateway (SEGT). Η κοινοπραξία αποτελείται από το γερμανικό επενδυτικό κεφάλαιο Deutsche Invest Equity Partners (με 47%), την Terminal Link, που είναι θυγατρική του γαλλικού ναυτιλιακού κολοσσού CMA CGM και της κινεζικής κρατικών συμφερόντων εταιρείας China Merchant (με 33%), και την Belterra Investments, συμφερόντων Ι. Σαββίδη (20%).

Σημειώνεται ότι ο απερχόμενος πρόεδρος κ. Θεοφάνης ήταν αυτός που αναζήτησε υποψήφιους επενδυτές και δημιούργησε το επενδυτικό σχήμα το οποίο πλειοψήφησε στον διεθνή διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για το 67% των μετοχών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

6ος προβλήτας

Το μεγαλύτερο project που τρέχει ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης είναι η επέκταση του 6ου προβλήτα, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετεί μεγαλύτερα containerships και να διακινεί περισσότερα εμπορευματοκιβώτια. Ήδη έχει αξιολογηθεί το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού κατασκευής του έργου και για το β’ στάδιο έχουν προεπιλεγεί η κοινοπραξία Terna και Eifagge Genie, η Archirodov Group, η σύμπραξη Intarkat και Intercantieri, η κοινοπραξία Mytilinaios – Rover Maritime – HDK, η κοινοπραξία Avax – Etermar – Besix και η κοινοπραξία Acciona – Dredging.

Στον έκτο προβλήτα του ΟΛΘ μπορούν να εξυπηρετηθούν feeder πλοία, με βύθισμα μέχρι 12 μέτρα. Με την επέκταση του 6ου προβλήτα το ελάχιστο βάθος θα αυξηθεί στα 17,6 μέτρα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την εξυπηρέτηση πλοίων μεγαλύτερου μεγέθους και την προσέλκυση κύριων γραμμών, προκειμένου να τροφοδοτηθούν οι χώρες της Βαλκανικής και σε δεύτερη φάση της κεντρικής Ευρώπης.

Παράλληλα, θα δημιουργηθεί ένας ακόμη μεγαλύτερος χώρος για τη διακίνηση των containers. Σήμερα τα εμπορευματοκιβώτια διακινούνται μέσω ειδικά διαμορφωμένου χώρου μήκους 550 μ. και πλάτους 340 μ., σε έκταση 254.000 τ.μ. Η μέγιστη χωρητικότητα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων είναι της τάξης των 550.000 containers, ενώ συνήθως ο χώρος είναι γεμάτος κατά 90%. Με την επέκταση του χερσαίου χώρου του ΣΕΜΠΟ η χωρητικότητα θα αυξηθεί ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται μέχρι 1,5 εκατ. containers σε ετήσια βάση.

Επενδύσεις

Η οικονομική κατάσταση της εταιρείας της δίνει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε επενδύσεις, ακόμα και μέσα στο αρνητικό περιβάλλον που έχει δημιουργήσει η πανδημία του κορονοϊού. Συγκεκριμένα ο ΟΛΘ για το 2019 είχε καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξημένα κατά 0,3%, από 16,4 εκατ. ευρώ το 2018 σε 16,5 εκατ. ευρώ το 2019, διαμορφώνοντας το περιθώριο Καθαρού Κέρδους από 28% το 2018 σε 24% το 2019. Παράλληλα η εταιρεία εξακολουθεί να παρουσιάζει μηδενικό δανεισμό, με ισχυρή ταμειακή βάση, με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα, σε καταθέσεις όψεως και μόνο, την 31η.12.2019 να ξεπερνούν τα 99 εκατ. ευρώ, αύξηση της τάξεως του 9% σε σχέση με το 2018 (91 εκατ. ευρώ).

Ωστόσο, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου για τον μήνα Μάρτιο σημείωσε μείωση της τάξεως του 11% και 2,5% αντίστοιχα σε σχέση με το έτος 2019, ως απόρροια των επιπτώσεων της πανδημίας. Τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους η διακίνηση από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και το Συμβατικό Λιμάνι αναμένεται να μειωθεί κατά 12% και 24%, αντίστοιχα, συγκριτικά με το έτος 2019.

«Καθώς οι αρνητικές επιπτώσεις θα γίνονται όλο και πιο εμφανείς το 2ο τρίμηνο του 2020 και με βάση τα τρέχοντα διαθέσιμα στοιχεία, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου το 2ο τρίμηνο του 2020 αναμένεται να παρουσιάσει μείωση κατά 12% και 27% αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο του έτους 2019», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Κοινή συναινέσει

Ο πρόεδρος και διευθ. σύμβουλος του ΟΛΘ Σωτήρης Θεοφάνης εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση: «Αποφασίσαμε κοινή συναινέσει με τους μετόχους να αποχωρήσω από αυτήν τη θέση. Θα μείνω στο δ.σ. της εταιρείας ως μη εκτελεστικό μέλος και θα βοηθάω από άλλη θέση, παράλληλα με τις άλλες δραστηριότητές μου, τη διαδικασία. Εκτιμήσαμε ότι είναι έτσι καλύτερα, έχει κλείσει ένας κύκλος. Εγώ έφερα στο κονσόρτσιουμ αυτό το λιμάνι, το έτρεξα τα 2-2,5 πρώτα χρόνια να το βάλω στη σειρά, όπως έπρεπε να κάνω, και από εκεί και πέρα θεωρώ ότι μπορώ να κάνω και άλλα πράγματα ταυτόχρονα με αυτό. Εκεί θα είμαι, θα το στηρίξω, το θέμα των επενδύσεων θα το βοηθήσω όχι ως εκτελεστικός αλλά με την κατεύθυνσή μου και τον έλεγχό μου μέσα από το δ.σ. Έχω κάνει τον διαγωνισμό μέχρις στιγμής με απόλυτη διαφάνεια και θα περάσουμε στις 24 του μηνός -θα το ανακοινώσουμε εντός της εβδομάδας- διοικητικό συμβούλιο με τα τεύχη της δεύτερης φάσης».

 

Αναδημοσίευση από Ναυτεμπορική, 09-06-2020