1,5 δισ. δολ. επενδύει η MSC για τη μετάβαση σε πράσινα καύσιμα

Χαμηλό θείο: Πάνω από 60 δισ. δολάρια τον χρόνο το επιπλέον κόστος για τη ναυτιλία μετά το 2020

Πράσινες τεχνολογίες συνολικής αξίας 1,5 δισ. δολαρίων θα υιοθετήσει η Mediterranean Shipping Company προκειμένου να έχει έτοιμο τον στόλο της για τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, από το 2020 και μετά. Αιτία το υπολογιζόμενο επιπλέον κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (μέχρι 0,5%) που σύμφωνα με υπολογισμούς θα επιβαρύνει την αγορά της ναυτιλίας με περισσότερα από 60 δισ. δολάρια τον χρόνο.

Οι αριθμοί αυτοί έχουν προβληματίσει την MSC, η οποία αναφέρει ότι η διαφορά τιμής ανάμεσα στα παραδοσιακά καύσιμα με 3,5% περιεκτικότητα σε θείο και στα νέα καύσιμα θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα.

Μάλιστα, ο Diego Aponte, επικεφαλής του ιταλοελβετικού ναυτιλιακού κολοσσού, επισημαίνει ότι η ποιότητα και η αξιοπιστία των νέων καυσίμων είναι θέματα που πρέπει να εξεταστούν.

Ο δεύτερος μεγαλύτερος liner (ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών) στον κόσμο, αναφερόμενος στην εγκατάσταση scrubber, θεωρεί ότι τα επιχειρησιακά και περιβαλλοντικά οφέλη είναι ισχυρά. Παράλληλα όμως η εταιρεία θα δώσει βάρος και στα ναυτιλιακά καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι 0,5%, αφού σύμφωνα με τον Diego Aponte, επικεφαλής του ομίλου της MSC, το κόστος και η πολυπλοκότητα της εγκατάστασης αποτελούν μειονέκτημα.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το γεγονός ότι χρειάζεται ένα πλοίο να κάνει dry docking, αλλά και η διαθεσιμότητα συστημάτων μπορεί να περιορίσουν την υιοθέτησή τους.

Με το σκεπτικό αυτό τα καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, όπως είναι τα MGO και ULSFO, θα διαδραματίσουν και αυτά το δικό τους ρόλο στην καθημερινότητα των πλοίων, καθώς απαιτούν λιγότερες αλλαγές στη καθημερινή διαχείριση των πλοίων.

Ο μεγαλύτερος liner στον κόσμο, η Maersk, η οποία έχει δημιουργήσει μαζί με την MSC τη συμμαχία 2Μ, έχει αποφασίσει να δώσει βάρος στα ναυτιλιακά καύσιμα με χαμηλό θείο, ενώ θα εγκαταστήσει scrubber σε ένα μικρό μέρος του στόλου της.

Η Maersk έχει υπολογίσει ότι η χρήση low sulfur θα επιβαρύνει τα έξοδα του στόλου της κατά 2 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Στο ίδιο μήκος κύματος με τη Maersk βρίσκεται και η Orient Overseas Container Line, παρά το γεγονός ότι το επιπλέον κόστος ενδεχομένως να ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το επιπλέον κόστος για τη ναυτιλία θα φτάσει συνολικά τα 60 δισ. δολάρια τον χρόνο.

Όχι στο LNG

Η MSC φαίνεται ότι δεν υιοθετεί τα συστήματα πρόωσης των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο για τον στόλο των containerships που διαθέτει, καθώς η συγκεκριμένη λύση απαιτεί μεγάλες και ουσιαστικές βελτιώσεις στη παγκόσμια υποδομή ανεφοδιασμού πλοίων με καύσιμα. «Λίγα λιμάνια σε όλο τον κόσμο έχουν αναπτύξει τέτοιες υποδομές», σημειώνει η MSC.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει υπό ναυπήγηση πέντε containerships των 22.000 teu στα ναυπηγεία της Daewoo και ακόμα έξι στα ναυπηγεία της Samsung για παράδοση το 2019 και το 2020.

Επίσης ο ιταλοελβετικός όμιλος έχει συμφωνήσει με τη φιλανδική Watsilla να εγκαταστήσει συστήματα καθαρισμού εκπομπών ρύπων έναντι 200 εκατ. δολαρίων.

Η MSC τονίζει ακόμα ότι στην προστασία του περιβάλλοντος καθοριστικό ρόλο παίζει και η μεγέθυνση του στόλου της από τα 2.500 teu κατά μέσο όρο το 2003 στα 6.000 teu κατά μέσο όρο το 2017, ενώ προχώρησε σε retrofit σε περισσότερα από 250 πλοία την περασμένη χρονιά.

Ο συνδυασμός των πολιτικών που έχει επιλέξει η MSC έχει φέρει ήδη αποτελέσματα, αφού μείωσε κατά 11% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με το 2015.

Αναδημοσίευση απο Ναυτεμπορική, 20/10/2018

Πρόσω ολοταχώς για την υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων των 180 εκατ. ευρώ βάζει ο ΟΛΘ. Ο διαγωνισμός για τον Ανεξάρτητο Μηχανικό, ο οποίος θα αναλάβει την επίβλεψη και την υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκε με την επιλογή του κοινοπρακτικού σχήματος της βρετανικής Aecom Limited με τις ελληνικές Salfo & Associates S.A. και Samaras & Associates S.A.

Η αύξηση των εσόδων και ο ταυτόχρονος περιορισμός των εξόδων οδήγησαν τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά Α.Ε. σε κερδοφορία ύψους 18,7 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο του 2018, ενώ τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν στα 13,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 300% σε σχέση με πέρυσι. Είναι τα υψηλότερα που έχουν καταγραφεί από το 2004 και μετά για το εξάμηνο έτους. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 63,5 εκατ. ευρώ έναντι 52 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης χρήσης 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 22,1% ( 11,5 εκατ.).

Στα 5 δισ. δολάρια θα φτάσει το επιπλέον κόστος λειτουργίας των στόλων δύο εκ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών liner, της CMA CGM και της MSC, από την προσαρμογή στους νέους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τα πράσινα καύσιμα. Πιο συγκεκριμένα η γαλλικών συμφερόντων CMA υπολογίζει το επιπλέον κόστος στα 3 δισ. δολάρια, ενώ η ιταλοελβετική MSC στα 2 δισ. δολάρια. Πρόκειται για τις επενδύσεις που θα κάνουν οι δύο εταιρείες ώστε να εξασφαλίσουν ότι τα πλοία τους από το 2020 και μετά δεν θα χρησιμοποιούν καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο άνω του 0,5% από 3,5% που είναι σήμερα.

republication Dynamar 34/18

Maersk Line established a new record on the largest number of container loaded on a single vessel. 20,600 TEU “Mumbai Maersk” is currently on its way to North Europe with 19,038 TEU on board. The previous record was in the hands of UASC, now part of HapagLloyd, which carried 18,749 TEU on board the 19,800 TEU “Al Muraykh”.