Απέχουν από υπερωρίες και Σαββατοκύριακα, ζητώντας παράταση της επιχειρησιακής ΣΣΕ

Κινητοποιήσεις, με αποχή από την υπερωριακή εργασία και την εργασία του Σαββάτου και της Κυριακής ξεκίνησαν από χθες οι εργαζόμενοι στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, ζητώντας την παράταση της επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και καταλογίζοντας στη διοίκηση της ΟΛΘ ότι δεν έδωσε ξεκάθαρη απάντηση στη σχετική επιστολή τους.

Το Δ.Σ. των εργαζομένων πρόκειται να συνεδριάσει εκ νέου την προσεχή Δευτέρα για να αποφασίσει για τη συνέχεια των κινητοποιήσεων.

«Θεωρούμε ότι η στάση αυτή θέτει υπό κίνδυνο τη Συλλογική Διαπραγμάτευση. Η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού είναι για μας θεμέλια των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων και δεν πρόκειται να δεχτούμε εκβιαστικά διλήμματα και απειλές για την κατάργησή τους. Τους διαμηνύουμε ότι σε κάθε περίπτωση Συλλογικές Συμβάσεις θα υπάρχουν» αναφέρουν οι εργαζόμενοι.

Από την πλευρά τους κύκλοι της ΟΛΘ Α.Ε. επισήμαναν ότι η διοίκηση ενημερώθηκε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος από την ΟΜΥΛΕ ότι οι εργαζόμενοι θα απέχουν από υπερωριακή εργασία και την εργασία Σαββάτου και Κυριακής.

Οι ίδιοι κύκλοι υποστήριξαν ότι η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. απάντησε σήμερα εντός του χρονικού περιθωρίου που είχε ζητηθεί από την ίδια την ΟΜΥΛΕ, σε αίτημά της, για να τεθεί σε συζήτηση σε επερχόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., θέμα σχετικό με την παράταση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας του υπαλληλικού προσωπικού της εταιρείας.

«Παρά την έγκαιρη γνωστοποίηση των προθέσεων της ΟΛΘ Α.Ε. για εξέταση του αιτήματος στην προσεχή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, οι εκπρόσωποι της ΟΜΥΛΕ ενέμειναν στις κινητοποιήσεις» ανέφεραν οι ίδιοι κύκλοι.

 

Αναδημοσίευση απο Ναυτεμπορική, 26-01-2018

Προσθήκη 26 στρεμμάτων στον χώρο εναπόθεσης κοντέινερ και νέο σύστημα πυκνότερης στοίβαξης

Δραστική βελτίωση της εξυπηρέτησης των εξαγωγικών επιχειρήσεων δρομολογεί η διοίκηση του ΟΛΘ, με την προσθήκη 26 στρεμμάτων στον χώρο προσωρινής εναπόθεσης των προς εξαγωγή κοντέινερ και νέο σύστημα στοίβαξης, δίνοντας λύση σε χρόνια προβλήματα, ενώ εντός των προσεχών ημερών υπογράφεται η σύμβαση του ανεξάρτητου μηχανικού που συνομολογείται ανάμεσα στην εταιρεία και τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένος. Όπως επισημαίνει στη «Ν» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήρης Θεοφάνης, μετά την υπογραφή της σύμβασης του ανεξάρτητου μηχανικού θα ακολουθήσει η αξιολόγηση της τεχνικής λύσης για την επέκταση του έκτου προβλήματα και εφόσον αυτό γίνει γρήγορα, ο διαγωνισμός για το έργο του έκτου προβλήτα, που αποτελεί το κύριο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων, θα προκηρυχθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2019 (σ.σ.: Υπενθυμίζεται ότι μετά από διαγωνισμό, επιλέχθηκε ως ανεξάρτητος μηχανικός το κοινοπρακτικό σχήμα της «Aecom Lited» με τις «Salfo & Associates S.A.» και «Samaras & Associates S.A.»). Όσον αφορά τα προς εξαγωγή κοντέινερ, καταρχάς προστίθενται 26 στρέμματα στον χώρο εναπόθεσής τους. Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα για πυκνότερη (τρία κοντέινερ καθ' ύψος, αντί για δύο) στοίβαξη. Στα μέσα Φεβρουαρίου θα παραληφθούν τα πρώτα τέσσερα από τα 12 νέα straddle carriers (Οχήματα Στοιβασίας και Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων) και τα υπόλοιπα μέχρι τέλη Μαρτίου και το νέο σύστημα εναπόθεσης στον νέο χώρο θα αρχίσει σταδιακά από τις 2 Απριλίου και προβλέπεται να είναι σε πλήρη λειτουργία μέχρι τα τέλη Μαΐου του 2019. Σημειωτέον, δε, ότι τα κοντέινερ θα πρέπει να παραδίδονται μέχρι 24 ώρες πριν από την έλευση του πλοίου, ενώ μέγιστος χρόνος παραμονής τους στον εν λόγω χώρο θα είναι οι έξι  ημέρες. Σχολιάζοντας τις εξελίξεις αυτές, ο πρώην πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης, που συμμετείχε σε σχετική σύσκεψη με τη διοίκηση του ΟΛΘ προ μερικών ημερών τις χαρακτήρισε άκρως θετικές (σ.σ.: Μέχρι σήμερα δεν υπήρχε χώρος προσωρινής εναπόθεσης των κοντέινερ εντός του ΟΛΘ, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούσαν κοντινές μάντρες και τα κοντέινερ μεταφέρονταν με φορτηγά όταν φόρτωναν τα πλοία, με τα γνωστά αποτελέσματα φρακαρίσματος του ΟΛΘ και του οδικού δικτύου, αλλά και τις αντιρρήσεις των τελωνειακών υπαλλήλων να κάνουν νυχτερινή βάρδια). [SID:12290147].

Αναδημοσίευση απο Ναυτεμπορική , 10-12-2018

Άνοδος 19,1% στο 10μηνο για το λιμάνι του Πειραιά

Νέο ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2018 η ΣΕΠ-Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Συνεχίζεται έτσι μια ανοδική τροχιά που φέρνει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας όλο και πιο κοντά στον στόχο του να βρεθεί στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της μητρικής της ΣΕΠ, της Cosco Shipping Ports Limited, τον Οκτώβριο του 2018 από τους προβλήτες της ΣΕΠ διακινήθηκαν 399.000 Teu έναντι 352.300 Teu τον Οκτώβριο του 2017, σημειώνοντας μία άνοδο κατά 13,3% στη διακίνηση μεταξύ των δύο μηνών. Συνολικά στο δεκάμηνo η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφτασε στα 3.640.500 Teu, σημειώνοντας μία άνοδο κατά 19,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2017, όταν η διακίνηση είχε φτάσει στα 3.057.300 Teu.

Πρόκειται για νέο ρεκόρ διακινούμενων φορτίων από την ΣΕΠ στον Πειραιά, ενώ τόσο η επίδοση του Οκτωβρίου όσο και του δεκαμήνου Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2018 αποτελούν την καλύτερη μεταξύ όλων των υπερπόντιων λιμανιών που ελέγχει η Cosco Shipping Ports Limited.

Επίσης η ποσοστιαία αύξηση των διακινούμενων φορτίων από τη ΣΕΠ είναι υψηλότερη του μέσου όρου που πέτυχε συνολικά η Cosco Shipping Ports.

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία η κινεζική εταιρεία διακίνησε από το σύνολο των terminals που ελέγχει στην Κίνα και διεθνώς 8.374.500 teu τον Οκτώβριο του 2018, έναντι 7.419.800, καταγράφοντας άνοδος 12,9% και στο δεκάμηνο διακίνησε 81.560.000 teu έναντι 72.305.500 teu, σημειώνοντας άνοδο στα διακινούμενα φορτία κατά 12,7%.

Με βάση και τις τελευταίες επιδόσεις το λιμάνι του Πειραιά κερδίζει συνεχώς έδαφος έναντι του ανταγωνισμού.

Σημειώνεται ότι το 2018 κατέλαβε την 37η θέση παγκοσμίως, σύμφωνα με την ειδικά έκδοση «One Hundred Ports 2018» της LloydsList κερδίζοντας μία θέση σε σύγκριση με το 2017 και επτά ολόκληρες θέσεις σε σύγκριση με το 2016, όταν ήταν στην 44η σύμφωνα με την ίδια έκδοση. Επίσης, είναι το 7ο ευρωπαϊκό λιμάνι σε όγκο μεταφοράς και το 3ο στη Μεσόγειο. Πρώτο στη Μεσόγειο είναι το λιμάνι της Βαλένθιας και 29ο διεθνώς και δεύτερο στη Μεσόγειο το λιμάνι της Αλγεθίρα και 34ο παγκοσμίως.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα εξαμήνου της Cosco Shipping Ports Limited η ΣΕΠ στο πρώτο εξάμηνο του 2018 πραγματοποίησε κέρδη ύψους 13,64 εκατ. δολ. έναντι 10,845 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2017, σημειώνοντας άνοδο κατά 25,8% από έτος σε έτος. Επίσης, τα έσοδα αυξήθηκαν στα 111,452 εκατ. δολ. έναντι 85,107 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν, αντιπροσωπεύοντας μια άνοδο κατά 31%.

Τα συνολικά έσοδα της Cosco Ports για το εξάμηνο του 2018 ανήλθαν σε 495,45 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας κατακόρυφη αύξηση 80% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017. Έτσι ο τζίρος που κάνει η ΣΕΠ-Cosco που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά αποτελεί το 22% των εσόδων της Cosco Ports.

Σημειώνεται ότι η άνοδος των διακινούμενων φορτίων από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ έχει θετική επίπτωση και στα έσοδα του ΟΛΠ και του ελληνικού Δημοσίου, το οποίο είναι ένας εκ των μετόχων του ΟΛΠ.

Ειδικότερα, στο πρώτο εξάμηνο του 2018 ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ ανήλθε σε 63,5 εκατ. ευρώ έναντι 52 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης χρήσης 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 22,1% (11,5 εκατ.), με τη μεταβολή αυτή να οφείλεται και από τη σημαντική αύξηση των εσόδων από το αντάλλαγμα παραχώρησης των προβλητών ΙΙ+ΙΙΙ (+29,5%). Όπως επισημάνθηκε από τον ΟΛΠ, η ΣΕΠ αποτέλεσε την κυριότερη πηγή εσόδων για τον ΟΛΠ, συνεισφέροντάς στο εξάμηνο 26,8 εκατ. ευρώ.

Αναδημοσίευση απο Ναυτεμπορική, 19-11-2018

Συνεργασία: Στόχος η κατασκευή ποντοπόρου πλοίου χωρίς πλήρωμα μέχρι το 2025

Nέα συνεργασία με την Intel, στο πλαίσιο των προσπαθειών που καταβάλλει να αναπτύξει ένα πλήρως αυτόνομο πλοίο, ανακοίνωσε η Rolls Royce. Το συγκεκριμένο τμήμα που διαχωρίστηκε από το τμήμα κατασκευής αυτοκινήτων έχει ξεκινήσει την έρευνα για το αυτόνομο πλοίο από το 2010 και πέρυσι ανακοίνωσε ότι φιλοδοξεί να έχει έτοιμο το πρώτο ποντοπόρο πλοίο χωρίς πλήρωμα μέχρι το 2025. Νωρίτερα, μέσα στη χρονιά η Rolls Royce ανέπτυξε ένα έξυπνο σύστημα παρακολούθησης μέσα στο πλοίο. Το network αυτό αποτελείται από κάμερες και ραντάρ, ενώ βασίζεται σε ένα πρόγραμμα λογισμικού για να τρέχει. «Είναι τα αυτιά και τα μάτια του πλοίου» εξηγούν τα στελέχη της Rolls Royce.

Η συνεργασία με την Intel θα βοηθήσει και την αποθήκευση των δεδομένων αυτών. Πιο συγκεκριμένα τα Intel Optane DC Persistent Memory και Intel Optane SSD Intel 3D NAND SSD, θα διασφαλίζουν ότι τα συστήματα πληροφοριών των πλοίων θα είναι αξιόπιστα και αξιοποιούν κατά το μέγιστο δυνατό βαθμό τα δεδομένα που προκύπτουν από τις αναλύσεις πραγματικού χρόνου.

Όμως οι δύο εταιρείες αποσκοπούν και στα νέα πληροφοριακά συστήματα που θα αναπτυχθούν. Να διαθέτουν δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και εξελιγμένες υπολογιστικές εφαρμογές, οι οποίες θα διαχειρίζονται ανεξάρτητα την πλοήγηση, την ανίχνευση εμποδίων και τις επικοινωνίες. Τα στοιχεία που είναι ενσωματωμένα σε αυτά τα συστήματα στοχεύουν στην ενοποίηση του φόρτου εργασίας, στην πραγματοποίηση υπολογισμών και στην αποθήκευση δεδομένων. Ανάμεσα σε αυτά είναι η τεχνολογία Intel Field Programmable Gate Array, μια ευέλικτη πλατφόρμα για απαιτητικές λειτουργίες όπως η πλοήγηση, όπως και επεξεργαστές Intel Xeon Scalable Processors για τη διαχείριση πολύπλοκων μοντέλων των λειτουργιών του πλοίου και την ανάπτυξη μοντέλων για πλήρως αυτόνομες λειτουργίες.

Ναυτεμπορική, 18/10/18

Πρόσω ολοταχώς για την υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων των 180 εκατ. ευρώ βάζει ο ΟΛΘ. Ο διαγωνισμός για τον Ανεξάρτητο Μηχανικό, ο οποίος θα αναλάβει την επίβλεψη και την υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκε με την επιλογή του κοινοπρακτικού σχήματος της βρετανικής Aecom Limited με τις ελληνικές Salfo & Associates S.A. και Samaras & Associates S.A.