Τέλη του 2019 ανάδοχος για το έργο του 6ου προβλήτα - Ρεκόρ διακίνησης κοντέινερ το 2018

Το γνωστό ρητό «και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο» θα εφαρμόσει στη μερισματική της πολιτική εφεξής η διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Όπως ανέφερε κατά τη χθεσινή παρουσίαση της εταιρείας σε οικονομικούς αναλυτές ο πρόεδρος του δ.σ. και διευθύνων σύμβουλος Σωτήρης Θεοφάνης, η μερισματική πολιτική στο εξής θα αποσκοπεί και στην ικανοποίηση των μετόχων, αλλά και στη διασφάλιση ικανών κεφαλαίων για επενδύσεις. Στην κατεύθυνση αυτή, στην επικείμενη τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, η διοίκηση θα προτείνει μέρισμα ύψους 0,57 ευρώ έναντι 0,45 ευρώ ανά μετοχή που δόθηκε πέρυσι για τη χρήση 2017.

Όσον αφορά τις υποχρεωτικές επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ, ο κ. Θεοφάνης εκτίμησε ότι στο τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους θα έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος για το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα, που αποτελεί το κύριο έργο των υποχρεωτικών επενδύσεων και θα υπερδιπλασιάσει και τη δυναμικότητα του λιμανιού στην εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα εξέφρασε ότι μέχρι την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων, στα τέλη του 2022-αρχές 2023 θα έχει υλοποιήσει και το κράτος τις δικές του υποχρεώσεις και υποσχέσεις για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού.

«Dry ports» στα Βαλκάνια

Το 2018 ο ΟΛΘ κατέγραψε ρεκόρ πενταετίας στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων με 424.500 TEUs (349.990 TEUs το 2014 και 401.947 TEUs το 2017), για το 2019 αναμένεται γενικότερα μεγαλύτερη ανάπτυξη των εργασιών του λιμανιού και μελλοντικά αναμένεται σημαντική αύξηση φορτίων από και προς Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία και Κόσσοβο. Σύντομα, μάλιστα, σύμφωνα πάντοτε με τον κ. Θεοφάνη, θα γίνουν ανακοινώσεις για τη δημιουργία «dry ports» στα Βαλκάνια. Η σημερινή δυναμικότητα του ΟΛΘ όσον αφορά την εξυπηρέτηση containers είναι περίπου 500.000 TEUs, δηλαδή κοντεύει να εξαντληθεί η δυναμικότητά του, που με την επένδυση στον 6ο προβλήτα θα αυξηθεί σε 1,2 με 1,3 εκατ. TEUs.

Επαφές γίνονται επίσης και με στόχο την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, χωρίς όμως ακόμη -όπως αναφέρθηκε- να μπορούν να γίνουν ανακοινώσεις.

 

Αναδημοσίευση απο Ναυτεμπορική, 05-06-2019

 

Στην πρώτη χρήση μετά την ιδιωτικοποίηση

Αύξηση καθαρών κερδών της τάξης των 10 εκατ. ευρώ (ποσοστιαία αύξηση 136%) κατέγραψε η ΟΛΘ Α.Ε. στη χρήση 2018, πρώτη χρήση μετά την αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης της εταιρείας με την ιδιωτικοποίησή της τον Μάρτιο του 2018.

Το έτος 2017, όπως επισημαίνει η διοίκηση του ΟΛΘ, το καθαρό κέρδος επηρεάστηκε αρνητικά από την απομείωση συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων και των προβλέψεων αναμενόμενων ζημιών, αλλά το έτος 2018 οι επιπτώσεις αυτές έχουν αποφευχθεί σε μεγάλο βαθμό, γεγονός που σε συνδυασμό με την αύξηση των οικονομικών επιδόσεων από την επιχειρησιακή λειτουργία οδήγησε σε συνολική αύξηση των καθαρών κερδών κατά 10 εκατ. ευρώ περίπου το έτος 2018, αυξάνοντας τον δείκτη καθαρού κέρδους από 13,4% το 2017 σε 29,3% το έτος 2018. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν συγκεκριμένα σε 17,152 εκατ. ευρώ, έναντι 7,243 εκατ. το 2017.

Το 2018 η συνολική δραστηριότητα του λιμένα αυξήθηκε σημαντικά συγκριτικά με το 2017, με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση του κύκλου εργασιών. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 7,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, λόγω της αυξημένης διακίνησης εισαγωγών/εξαγωγών, η οποία από 348.503 TEUs το 2017 ανήλθε σε 363.109 TEUs το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 4,2%, αλλά και της αυξημένης διακίνησης διαμετακόμισης που αυξήθηκε από 52.495 TEUs το 2017 σε 60.637 TEUs το 2018, σημειώνοντας αύξηση 15,5%. Περαιτέρω, το 2018 βελτιώθηκε το μίγμα των εμπορευματοκιβωτίων, με αποτέλεσμα τα έσοδα των εμπορευματοκιβωτίων να αυξηθούν σε υψηλότερο ποσοστό από τον συνολικό όγκο διακίνησης (7,2% έναντι 5,6% αντίστοιχα).

Ο όγκος φορτίων

Ο συνολικός όγκος των φορτίων του συμβατικού λιμένα αυξήθηκε κατά 4,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με ένα βελτιωμένο μίγμα φορτίων, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών του συμβατικού φορτίου να αυξηθεί κατά 11,6%, από 16,9 εκατ. ευρώ το 2017 σε 18,9 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων και την επιβατική κίνηση παρέμειναν, σε μεγάλο βαθμό, στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος.

Το μικτό κέρδος αυξήθηκε από 21,8 εκατ. ευρώ το 2017 σε 27,1 εκατ. ευρώ το 2018, καταγράφοντας συνολική αύξηση 24,4%, η οποία σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας δεν οφείλεται μόνο στα αυξημένα επίπεδα δραστηριότητας, αλλά και στη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης τόσο στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων όσο και στον Σταθμό Συμβατικού Φορτίου, με αποτέλεσμα ο δείκτης μικτού κέρδους να αυξηθεί από 40,2% το 2017 σε 46,4% το 2018.

Αναδημοσιευση απο Ναυτεμπορικη, 02-05-2019

 

Απέχουν από υπερωρίες και Σαββατοκύριακα, ζητώντας παράταση της επιχειρησιακής ΣΣΕ

Κινητοποιήσεις, με αποχή από την υπερωριακή εργασία και την εργασία του Σαββάτου και της Κυριακής ξεκίνησαν από χθες οι εργαζόμενοι στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, ζητώντας την παράταση της επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και καταλογίζοντας στη διοίκηση της ΟΛΘ ότι δεν έδωσε ξεκάθαρη απάντηση στη σχετική επιστολή τους.

Το Δ.Σ. των εργαζομένων πρόκειται να συνεδριάσει εκ νέου την προσεχή Δευτέρα για να αποφασίσει για τη συνέχεια των κινητοποιήσεων.

«Θεωρούμε ότι η στάση αυτή θέτει υπό κίνδυνο τη Συλλογική Διαπραγμάτευση. Η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού είναι για μας θεμέλια των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων και δεν πρόκειται να δεχτούμε εκβιαστικά διλήμματα και απειλές για την κατάργησή τους. Τους διαμηνύουμε ότι σε κάθε περίπτωση Συλλογικές Συμβάσεις θα υπάρχουν» αναφέρουν οι εργαζόμενοι.

Από την πλευρά τους κύκλοι της ΟΛΘ Α.Ε. επισήμαναν ότι η διοίκηση ενημερώθηκε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος από την ΟΜΥΛΕ ότι οι εργαζόμενοι θα απέχουν από υπερωριακή εργασία και την εργασία Σαββάτου και Κυριακής.

Οι ίδιοι κύκλοι υποστήριξαν ότι η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. απάντησε σήμερα εντός του χρονικού περιθωρίου που είχε ζητηθεί από την ίδια την ΟΜΥΛΕ, σε αίτημά της, για να τεθεί σε συζήτηση σε επερχόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., θέμα σχετικό με την παράταση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας του υπαλληλικού προσωπικού της εταιρείας.

«Παρά την έγκαιρη γνωστοποίηση των προθέσεων της ΟΛΘ Α.Ε. για εξέταση του αιτήματος στην προσεχή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, οι εκπρόσωποι της ΟΜΥΛΕ ενέμειναν στις κινητοποιήσεις» ανέφεραν οι ίδιοι κύκλοι.

 

Αναδημοσίευση απο Ναυτεμπορική, 26-01-2018

Προσθήκη 26 στρεμμάτων στον χώρο εναπόθεσης κοντέινερ και νέο σύστημα πυκνότερης στοίβαξης

Δραστική βελτίωση της εξυπηρέτησης των εξαγωγικών επιχειρήσεων δρομολογεί η διοίκηση του ΟΛΘ, με την προσθήκη 26 στρεμμάτων στον χώρο προσωρινής εναπόθεσης των προς εξαγωγή κοντέινερ και νέο σύστημα στοίβαξης, δίνοντας λύση σε χρόνια προβλήματα, ενώ εντός των προσεχών ημερών υπογράφεται η σύμβαση του ανεξάρτητου μηχανικού που συνομολογείται ανάμεσα στην εταιρεία και τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένος. Όπως επισημαίνει στη «Ν» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήρης Θεοφάνης, μετά την υπογραφή της σύμβασης του ανεξάρτητου μηχανικού θα ακολουθήσει η αξιολόγηση της τεχνικής λύσης για την επέκταση του έκτου προβλήματα και εφόσον αυτό γίνει γρήγορα, ο διαγωνισμός για το έργο του έκτου προβλήτα, που αποτελεί το κύριο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων, θα προκηρυχθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2019 (σ.σ.: Υπενθυμίζεται ότι μετά από διαγωνισμό, επιλέχθηκε ως ανεξάρτητος μηχανικός το κοινοπρακτικό σχήμα της «Aecom Lited» με τις «Salfo & Associates S.A.» και «Samaras & Associates S.A.»). Όσον αφορά τα προς εξαγωγή κοντέινερ, καταρχάς προστίθενται 26 στρέμματα στον χώρο εναπόθεσής τους. Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα για πυκνότερη (τρία κοντέινερ καθ' ύψος, αντί για δύο) στοίβαξη. Στα μέσα Φεβρουαρίου θα παραληφθούν τα πρώτα τέσσερα από τα 12 νέα straddle carriers (Οχήματα Στοιβασίας και Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων) και τα υπόλοιπα μέχρι τέλη Μαρτίου και το νέο σύστημα εναπόθεσης στον νέο χώρο θα αρχίσει σταδιακά από τις 2 Απριλίου και προβλέπεται να είναι σε πλήρη λειτουργία μέχρι τα τέλη Μαΐου του 2019. Σημειωτέον, δε, ότι τα κοντέινερ θα πρέπει να παραδίδονται μέχρι 24 ώρες πριν από την έλευση του πλοίου, ενώ μέγιστος χρόνος παραμονής τους στον εν λόγω χώρο θα είναι οι έξι  ημέρες. Σχολιάζοντας τις εξελίξεις αυτές, ο πρώην πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης, που συμμετείχε σε σχετική σύσκεψη με τη διοίκηση του ΟΛΘ προ μερικών ημερών τις χαρακτήρισε άκρως θετικές (σ.σ.: Μέχρι σήμερα δεν υπήρχε χώρος προσωρινής εναπόθεσης των κοντέινερ εντός του ΟΛΘ, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούσαν κοντινές μάντρες και τα κοντέινερ μεταφέρονταν με φορτηγά όταν φόρτωναν τα πλοία, με τα γνωστά αποτελέσματα φρακαρίσματος του ΟΛΘ και του οδικού δικτύου, αλλά και τις αντιρρήσεις των τελωνειακών υπαλλήλων να κάνουν νυχτερινή βάρδια). [SID:12290147].

Αναδημοσίευση απο Ναυτεμπορική , 10-12-2018

Άνοδος 19,1% στο 10μηνο για το λιμάνι του Πειραιά

Νέο ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2018 η ΣΕΠ-Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Συνεχίζεται έτσι μια ανοδική τροχιά που φέρνει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας όλο και πιο κοντά στον στόχο του να βρεθεί στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της μητρικής της ΣΕΠ, της Cosco Shipping Ports Limited, τον Οκτώβριο του 2018 από τους προβλήτες της ΣΕΠ διακινήθηκαν 399.000 Teu έναντι 352.300 Teu τον Οκτώβριο του 2017, σημειώνοντας μία άνοδο κατά 13,3% στη διακίνηση μεταξύ των δύο μηνών. Συνολικά στο δεκάμηνo η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφτασε στα 3.640.500 Teu, σημειώνοντας μία άνοδο κατά 19,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2017, όταν η διακίνηση είχε φτάσει στα 3.057.300 Teu.

Πρόκειται για νέο ρεκόρ διακινούμενων φορτίων από την ΣΕΠ στον Πειραιά, ενώ τόσο η επίδοση του Οκτωβρίου όσο και του δεκαμήνου Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2018 αποτελούν την καλύτερη μεταξύ όλων των υπερπόντιων λιμανιών που ελέγχει η Cosco Shipping Ports Limited.

Επίσης η ποσοστιαία αύξηση των διακινούμενων φορτίων από τη ΣΕΠ είναι υψηλότερη του μέσου όρου που πέτυχε συνολικά η Cosco Shipping Ports.

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία η κινεζική εταιρεία διακίνησε από το σύνολο των terminals που ελέγχει στην Κίνα και διεθνώς 8.374.500 teu τον Οκτώβριο του 2018, έναντι 7.419.800, καταγράφοντας άνοδος 12,9% και στο δεκάμηνο διακίνησε 81.560.000 teu έναντι 72.305.500 teu, σημειώνοντας άνοδο στα διακινούμενα φορτία κατά 12,7%.

Με βάση και τις τελευταίες επιδόσεις το λιμάνι του Πειραιά κερδίζει συνεχώς έδαφος έναντι του ανταγωνισμού.

Σημειώνεται ότι το 2018 κατέλαβε την 37η θέση παγκοσμίως, σύμφωνα με την ειδικά έκδοση «One Hundred Ports 2018» της LloydsList κερδίζοντας μία θέση σε σύγκριση με το 2017 και επτά ολόκληρες θέσεις σε σύγκριση με το 2016, όταν ήταν στην 44η σύμφωνα με την ίδια έκδοση. Επίσης, είναι το 7ο ευρωπαϊκό λιμάνι σε όγκο μεταφοράς και το 3ο στη Μεσόγειο. Πρώτο στη Μεσόγειο είναι το λιμάνι της Βαλένθιας και 29ο διεθνώς και δεύτερο στη Μεσόγειο το λιμάνι της Αλγεθίρα και 34ο παγκοσμίως.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα εξαμήνου της Cosco Shipping Ports Limited η ΣΕΠ στο πρώτο εξάμηνο του 2018 πραγματοποίησε κέρδη ύψους 13,64 εκατ. δολ. έναντι 10,845 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2017, σημειώνοντας άνοδο κατά 25,8% από έτος σε έτος. Επίσης, τα έσοδα αυξήθηκαν στα 111,452 εκατ. δολ. έναντι 85,107 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν, αντιπροσωπεύοντας μια άνοδο κατά 31%.

Τα συνολικά έσοδα της Cosco Ports για το εξάμηνο του 2018 ανήλθαν σε 495,45 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας κατακόρυφη αύξηση 80% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017. Έτσι ο τζίρος που κάνει η ΣΕΠ-Cosco που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά αποτελεί το 22% των εσόδων της Cosco Ports.

Σημειώνεται ότι η άνοδος των διακινούμενων φορτίων από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ έχει θετική επίπτωση και στα έσοδα του ΟΛΠ και του ελληνικού Δημοσίου, το οποίο είναι ένας εκ των μετόχων του ΟΛΠ.

Ειδικότερα, στο πρώτο εξάμηνο του 2018 ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ ανήλθε σε 63,5 εκατ. ευρώ έναντι 52 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης χρήσης 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 22,1% (11,5 εκατ.), με τη μεταβολή αυτή να οφείλεται και από τη σημαντική αύξηση των εσόδων από το αντάλλαγμα παραχώρησης των προβλητών ΙΙ+ΙΙΙ (+29,5%). Όπως επισημάνθηκε από τον ΟΛΠ, η ΣΕΠ αποτέλεσε την κυριότερη πηγή εσόδων για τον ΟΛΠ, συνεισφέροντάς στο εξάμηνο 26,8 εκατ. ευρώ.

Αναδημοσίευση απο Ναυτεμπορική, 19-11-2018