Απέχουν από εργασία τα Σαββατοκύριακα και από υπερωρίες - Τι λένε οι εκτελωνιστές

 

Σε κινητοποιήσεις, αρχής γενομένης από χθες, προχωρούν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που με ανακοίνωσή τους γνωστοποιούν ότι θα απέχουν από την εργασία τους τα Σαββατοκύριακα και δεν θα κάνουν υπερωρίες.

Διεκδικούν την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας της εργασιακής σχέσης της συναδέλφου τους που απομακρύνθηκε, αλλά και τη μετατροπή των συμβάσεων άλλων 100 εργαζομένων στο λιμάνι από ορισμένου χρόνου σε αορίστου.

Στο μεταξύ, με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκτελωνιστών - Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης εξέφρασε την ιδιαίτερη ανησυχία για τη διαφαινόμενη «επιστροφή σε πρακτικές του παρελθόντος αναφορικά με τις προτεινόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων του ΟΛΘ».

«Η αποχή από υπερωρίες και εργασία Σαββάτου - Κυριακής και αργιών συνάδει με πλήρη απαξίωση του λιμανιού, ακριβώς κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, που η ΔΕΘ συγκεντρώνει εδώ και οκτώ δεκαετίες παραγωγικές δυνάμεις από όλον τον κόσμο και οι φορείς της προσπαθούν να δημιουργήσουν επιχειρηματικές ευκαιρίες για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή» ανέφερε ο σύλλογος.

Όπως σημείωσε, «είναι ανάγκη να γίνει αντιληπτή η διάκριση ανάμεσα στην προάσπιση των εργασιακών κεκτημένων και ενός αξιοπρεπούς εργασιακού βίου από τη μία, αλλά και η αποτροπή της θέσης σε αιχμαλωσία του κοινωνικού συνόλου μίας ολόκληρης πόλης και δεκάδων επαγγελματιών από την άλλη» υπογράμμισε.

Εφιστώντας την προσοχή σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, ο Σύλλογος Εκτελωνιστών - Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης τόνισε ότι «η οικονομική ζωή της Θεσσαλονίκης και όλα τα επαγγέλματα που είναι άμεσα συνδεδεμένα με την πόλη και το λιμάνι της δεν μπορούν να εξαρτώνται από μία εσωτερική εργασιακή διαφορά ενός ιδιωτικού φορέα, όσο μεγάλος και εάν είναι αυτός, όπως είναι η ΟΛΘ Α.Ε.».

 

Αναδημοσίευση από Ναυτεμπορική, 07-09-2019

 

Ικανοποίηση του ΥΕΝ από την κατάθεση του νέου master plan του Οργανισμού.

Στην αφετηρία βρίσκεται πλέον ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στη χώρα για τα επόμενα χρόνια, μετά την κατάθεση χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας του νέου αναθεωρημένου master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, που περιλαμβάνει έργα συνολικής αξίας 800 εκατ. ευρώ.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης «υποδεχόμενος» τους ογκώδεις φακέλους του master plan, η επένδυση αυτή αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για τη χώρα.

Το master plan περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, όπως έχει ήδη αναφερθεί, μία τέταρτη προβλήτα για την εξυπηρέτηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που ανεβάζει τη συνολική δυναμικότητα του λιμανιού στα 10 εκατ. teu, γεγονός που σημαίνει ότι φέρνει τον Πειραιά στηΝ τρίτη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης. Επίσης οι επενδύσεις αυτές δημιουργούν νέα δυναμική και στον τομέα της κρουαζιέρας.

Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει όμως την κατασκευή νέας αποθήκης, πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων, κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας (ΠΕ04), (Σημειώνεται ότι η ΕΣΑΛ είχε απορρίψει την κατασκευή και λειτουργά MALL στον νέο Προβλήτα Κρουαζιέρας.), ξενοδοχεία κ.λπ. Δεν περιλαμβάνει σχέδια για ναυπηγείο, ενώ προβλέπει και τη μείωση της δυναμικότητας του εμπορικού κέντρου, τον σταθμό της κρουαζιέρας που θα απευθύνεται τελικά μόνο τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, δύο επενδύσεις που συγκέντρωσαν αντιδράσεις, από τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία και τον εμπορικό κόσμο του Πειραιά.

Πάντως, μετά και τις συνεχείς διαβουλεύσεις των τελευταίων μηνών, το νέο αναθεωρημένο master plan φαίνεται να συγκεντρώνει τη σύμφωνη γνώμη όλων των πλευρών, αν και επιχειρηματικοί κύκλοι του Πειραιά επισημαίνουν ότι τα αναμφίβολα ευεργετήματα των μεγάλων αυτών επενδύσεων θα πρέπει να γίνουν ορατά στο σύνολο της τοπικής και όχι μόνο οικονομίας.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη θετική απόληψη των διεργασιών γύρω από το περιεχόμενο του master plan.

Η δήλωση Πλακιωτάκη

Αναλυτικότερα, ο κ. Πλακιωτάκης δήλωσε: «Εκφράζω την ιδιαίτερη ικανοποίησή μου για την κατάθεση του νέου βελτιωμένου master plan της ΟΛΠ Α.Ε. Η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, αφού εξετασθεί από την αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), συνεπάγεται εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, αφού θα υλοποιηθούν σημαντικά έργα ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ, έργα που αλλάζουν άρδην τη δυναμική του.

Όπως είχα επισημάνει μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήσαμε στα μέσα Ιουλίου, η επένδυση αυτή αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για τη χώρα. Και αυτό γιατί στέλνει ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα προς τους ξένους επενδυτές, τόσο στην Κίνα όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, ότι η κυβέρνησή μας είναι αποφασισμένη, στο πλαίσιο της νομιμότητας πάντα, να προχωρήσει με γρήγορο ρυθμό σε όλες εκείνες τις δομικές αλλαγές που απαιτούνται ώστε να βρουν πρόσφορο έδαφος όλα εκείνα τα επενδυτικά προγράμματα που βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα της εθνικής μας οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο, ωφελώντας όχι μόνο τους επενδυτές, αλλά και τον ελληνικό λαό».

Επισημαίνεται ότι το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται στη διασταύρωση των θαλάσσιων οδών που συνδέουν τη Μεσόγειο με τη Βόρεια Ευρώπη και λόγω της γεωγραφικής του θέσης (νότια του 38ου παραλλήλου) επιτρέπει στα μεγάλα πλοία να έχουν πρόσβαση χωρίς σημαντική απόκλιση από τις εμπορικές οδούς της Άπω Ανατολής.

Μέχρι το τέλος του 2018 ο ΟΛΠ έχει ήδη σωρευτικά (από ενάρξεως υλοποίησης εκάστου έργου) ολοκληρώσει επενδύσεις συμβατικού αντικειμένου ύψους 68.194.561 ευρώ που αφορούν τόσο έργα υποχρεωτικών επενδύσεων (από ένα ύψος 293.783.800 ευρώ ως απόρροια των υποχρεωτικών επενδύσεων της 1ης επενδυτικής περιόδου της Σύμβασης Παραχώρησης) όσο και πρόσθετες οικειοθελείς επενδύσεις της εταιρείας.

 

Αναδημοσίευση από Ναυτεμπορική, 31-08-2019

 

Συνολικά 2.569,9 χιλιάδες teu το α' εξάμηνο από τους δύο προβλήτες της Cosco, με άνοδο 23,8%

 

Από ρεκόρ σε ρεκόρ κινείται η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά που διαχειρίζεται η ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco Shipping Ports. Όπως ανακοίνωσε η κινεζική εταιρεία, το πρώτο εξάμηνο του 2019 από τους δύο προβλήτες της Cosco διακινήθηκαν συνολικά 2.569,9 χιλιάδες teu καταγράφοντας μία άνοδο κατά 23,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, όταν από τους ίδιους προβλήτες είχαν διακινηθεί 2.075,5 χιλιάδες teu.

Ειδικά τον Ιούνιο η ΣΕΠ διακίνησε 464,7 χιλιάδες teu έναντι 374,3 χιλιάδες teu τον Ιούνιο του 2018, σημειώνοντας άνοδο κατά 24,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο μήνα του 2018. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα 464,7 χιλιάδες teu συνιστούν και νέο ρεκόρ διακίνησης σε μηνιαία βάση. Το προηγούμενο ρεκόρ ήταν τον Μάιο του 2019 όταν η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφτασε τα 453,1 χιλιάδες teu.

Τα παραπάνω μεγέθη είναι ενδεικτικά της δυναμικής που αναπτύσσει το λιμάνι του Πειραιά και τη φετινή χρόνια. Αν η εικόνα των διακινούμενων φορτίων διατηρηθεί σε αυτά τα επίπεδα, υπολογίζεται ότι η συνολική διακίνηση «κουτιών» (συνυπολογιζόμενων και του προβλήτα Ι) θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 5,7 εκατ. teu.

Στοιχεία του 2018

Επισημαίνεται ότι το 2018 συνολικά από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν 4,908 εκατ. teu. Πιο συγκεκριμένα, από τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ διακινήθηκαν 498.708 teu, έναντι 453.264 το 2017, σημειώνοντας αύξηση 10%. Επίσης, από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η ΣΕΠ διακίνησε πέρυσι 4,41 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, από 3,69 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2017, σημειώνοντας αύξηση 19,4%. Σημειώνεται ότι ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ λειτουργεί με μειωμένη δυναμικότητα λόγω των εκτεταμένων επισκευών που χρειάζεται να γίνουν στον εξοπλισμό του.

Πρωτιά της Βαλένθια

Πάνω από τον Πειραιά κατά 200.000 μόλις «κουτιά» ήταν το λιμάνι της Βαλένθια, το πρώτο σε μέγεθος μεσογειακό λιμάνι, που όπως όλα δείχνουν φέτος θα μείνει πιο πίσω από το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι. Ήδη μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο ο deputy manager public relations της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Νεκτάριος Δεμενόπουλος, εκτίμησε ότι ο Πειραιάς κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στα μεσογειακά λιμάνια τους πρώτους μήνες του 2019, με βάση τα στοιχεία της διακίνησης που έχουν δημοσιευτεί. Σύμφωνα με τον κ. Δεμενόπουλο, τελικός στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους να διατηρήσει την πρωτιά. Ήδη, συμπλήρωσε ο ίδιος, για το πρώτο τρίμηνο του 2019 έχει σημειωθεί νέο ρεκόρ διακίνησης στους προβλήτες εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και οι τρεις μαζί αθροιστικά ξεπέρασαν το 1,33 εκατ. teu.

Σύμφωνα με τον κ. Δεμενόπουλο οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά κατά την τελευταία δεκαετία έχουν αποφέρει επιπλέον έσοδα στο ελληνικό Δημόσιο της τάξης των 800 εκατ. ευρώ, χωρίς βέβαια να υπολογίζονται σε αυτό το ποσό οι επενδύσεις σε υποδομές ή το τίμημα για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ, που με αυτά μαζί φτάνουμε στο 1,8 δισ. περίπου.

Επενδύσεις

Όπως εξήγησε, μόνο οι επενδύσεις στο container terminal έχουν συμβάλει στη δημιουργία σχεδόν 2.000 άμεσων θέσεων εργασίας που απασχολούνται σε διάφορους τομείς λιμενικών υπηρεσιών και ακόμη περισσότερες νέες θέσεις σε συμπληρωματικές υπηρεσίες, όπως μεταφορές, εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση αποβλήτων κ.ά. «Η παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στη ΣΕΠ Α.Ε. απελευθέρωσε κρυμμένες δυνάμεις και αποτέλεσε το εφαλτήριο για τη δυναμική άνοδο του Πειραιά στα κορυφαία container terminals της Ευρώπης» τόνισε και θύμισε ότι αυτό σε συνδυασμό με την πρωτοβουλία Belt & Road της Κίνας οδήγησε στα λίγο έως πολύ γνωστά αποτελέσματα για το λιμάνι του Πειραιά και στη ραγδαία άνοδό του στην παγκόσμια κατάταξη λιμένων (από τη 93η στη 36η θέση). Για το 2018, σταθερά ως πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι αναδείχθηκε το λιμάνι του Ρότερνταμ με 14,5 εκατ. teu, σημειώνοντας αύξηση κατά 5,7% σε σχέση με το 2017. Ακολούθησε η Αμβέρσα με 11,1 εκατ. teu και αύξηση 6,2% σε σχέση με το 2017, ενώ το Αμβούργο με 8,7 εκατ. teu έχασε 1% της δυναμικότητάς του σε σχέση με το 2017. Ένα ακόμα γερμανικό λιμάνι είναι στην τέταρτη θέση, αυτό του Μπρέμερχαβεν με 5,4 εκατ. teu, ενώ την πεντάδα κλείνει η Βαλένθια με 5,1 εκατ. teu.

 

Αναδημοσίευση από Ναυτεμπορική, 16-07-2019

 

Τέλη του 2019 ανάδοχος για το έργο του 6ου προβλήτα - Ρεκόρ διακίνησης κοντέινερ το 2018

Το γνωστό ρητό «και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο» θα εφαρμόσει στη μερισματική της πολιτική εφεξής η διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Όπως ανέφερε κατά τη χθεσινή παρουσίαση της εταιρείας σε οικονομικούς αναλυτές ο πρόεδρος του δ.σ. και διευθύνων σύμβουλος Σωτήρης Θεοφάνης, η μερισματική πολιτική στο εξής θα αποσκοπεί και στην ικανοποίηση των μετόχων, αλλά και στη διασφάλιση ικανών κεφαλαίων για επενδύσεις. Στην κατεύθυνση αυτή, στην επικείμενη τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, η διοίκηση θα προτείνει μέρισμα ύψους 0,57 ευρώ έναντι 0,45 ευρώ ανά μετοχή που δόθηκε πέρυσι για τη χρήση 2017.

Όσον αφορά τις υποχρεωτικές επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ, ο κ. Θεοφάνης εκτίμησε ότι στο τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους θα έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος για το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα, που αποτελεί το κύριο έργο των υποχρεωτικών επενδύσεων και θα υπερδιπλασιάσει και τη δυναμικότητα του λιμανιού στην εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα εξέφρασε ότι μέχρι την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων, στα τέλη του 2022-αρχές 2023 θα έχει υλοποιήσει και το κράτος τις δικές του υποχρεώσεις και υποσχέσεις για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού.

«Dry ports» στα Βαλκάνια

Το 2018 ο ΟΛΘ κατέγραψε ρεκόρ πενταετίας στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων με 424.500 TEUs (349.990 TEUs το 2014 και 401.947 TEUs το 2017), για το 2019 αναμένεται γενικότερα μεγαλύτερη ανάπτυξη των εργασιών του λιμανιού και μελλοντικά αναμένεται σημαντική αύξηση φορτίων από και προς Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία και Κόσσοβο. Σύντομα, μάλιστα, σύμφωνα πάντοτε με τον κ. Θεοφάνη, θα γίνουν ανακοινώσεις για τη δημιουργία «dry ports» στα Βαλκάνια. Η σημερινή δυναμικότητα του ΟΛΘ όσον αφορά την εξυπηρέτηση containers είναι περίπου 500.000 TEUs, δηλαδή κοντεύει να εξαντληθεί η δυναμικότητά του, που με την επένδυση στον 6ο προβλήτα θα αυξηθεί σε 1,2 με 1,3 εκατ. TEUs.

Επαφές γίνονται επίσης και με στόχο την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, χωρίς όμως ακόμη -όπως αναφέρθηκε- να μπορούν να γίνουν ανακοινώσεις.

 

Αναδημοσίευση απο Ναυτεμπορική, 05-06-2019

 

Στην πρώτη χρήση μετά την ιδιωτικοποίηση

Αύξηση καθαρών κερδών της τάξης των 10 εκατ. ευρώ (ποσοστιαία αύξηση 136%) κατέγραψε η ΟΛΘ Α.Ε. στη χρήση 2018, πρώτη χρήση μετά την αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης της εταιρείας με την ιδιωτικοποίησή της τον Μάρτιο του 2018.

Το έτος 2017, όπως επισημαίνει η διοίκηση του ΟΛΘ, το καθαρό κέρδος επηρεάστηκε αρνητικά από την απομείωση συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων και των προβλέψεων αναμενόμενων ζημιών, αλλά το έτος 2018 οι επιπτώσεις αυτές έχουν αποφευχθεί σε μεγάλο βαθμό, γεγονός που σε συνδυασμό με την αύξηση των οικονομικών επιδόσεων από την επιχειρησιακή λειτουργία οδήγησε σε συνολική αύξηση των καθαρών κερδών κατά 10 εκατ. ευρώ περίπου το έτος 2018, αυξάνοντας τον δείκτη καθαρού κέρδους από 13,4% το 2017 σε 29,3% το έτος 2018. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν συγκεκριμένα σε 17,152 εκατ. ευρώ, έναντι 7,243 εκατ. το 2017.

Το 2018 η συνολική δραστηριότητα του λιμένα αυξήθηκε σημαντικά συγκριτικά με το 2017, με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση του κύκλου εργασιών. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 7,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, λόγω της αυξημένης διακίνησης εισαγωγών/εξαγωγών, η οποία από 348.503 TEUs το 2017 ανήλθε σε 363.109 TEUs το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 4,2%, αλλά και της αυξημένης διακίνησης διαμετακόμισης που αυξήθηκε από 52.495 TEUs το 2017 σε 60.637 TEUs το 2018, σημειώνοντας αύξηση 15,5%. Περαιτέρω, το 2018 βελτιώθηκε το μίγμα των εμπορευματοκιβωτίων, με αποτέλεσμα τα έσοδα των εμπορευματοκιβωτίων να αυξηθούν σε υψηλότερο ποσοστό από τον συνολικό όγκο διακίνησης (7,2% έναντι 5,6% αντίστοιχα).

Ο όγκος φορτίων

Ο συνολικός όγκος των φορτίων του συμβατικού λιμένα αυξήθηκε κατά 4,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με ένα βελτιωμένο μίγμα φορτίων, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών του συμβατικού φορτίου να αυξηθεί κατά 11,6%, από 16,9 εκατ. ευρώ το 2017 σε 18,9 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων και την επιβατική κίνηση παρέμειναν, σε μεγάλο βαθμό, στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος.

Το μικτό κέρδος αυξήθηκε από 21,8 εκατ. ευρώ το 2017 σε 27,1 εκατ. ευρώ το 2018, καταγράφοντας συνολική αύξηση 24,4%, η οποία σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας δεν οφείλεται μόνο στα αυξημένα επίπεδα δραστηριότητας, αλλά και στη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης τόσο στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων όσο και στον Σταθμό Συμβατικού Φορτίου, με αποτέλεσμα ο δείκτης μικτού κέρδους να αυξηθεί από 40,2% το 2017 σε 46,4% το 2018.

Αναδημοσιευση απο Ναυτεμπορικη, 02-05-2019