Πέρασε τη Βαλένθια στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από ευρωπαϊκά λιμάνια το α’ εξάμηνο της φετινής χρονιάς.
«Ναυμαχία» με το λιμάνι της Βαλένθια για την πρώτη θέση στη Μεσόγειο, όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, δίνει το λιμάνι του Πειραιά.
Ο Πειραιάς τα τελευταία χρόνια είχε καθιερωθεί ως το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι της Μεσογείου, και τέταρτο στην Ευρώπη, ωστόσο η ανάπτυξη του λιμανιού της Βαλένθια και η επί τρία χρόνια μείωση της κίνησης έριξαν το μεγάλο ελληνικό λιμάνι κατά μία θέση στην ευρωπαϊκή λίστα.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, στο εξάμηνο του 2023, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά που διαχειρίζεται η θυγατρική της COSCO, ΣΕΠ Α.Ε., έχουν διακινηθεί 2,24 εκατ. teu.
Μάλιστα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους η ανάπτυξη τρέχει με 14,5%, υπερκαλύπτοντας τις απώλειες του πρώτου τριμήνου του έτους, που ήταν στo 4,3%.
Αν στα 2,24 εκατ. teu συνυπολογίσει κανείς και το έργο της πρώτης προβλήτας του Σ.ΕΜΠΟ που ελέγχεται από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά (βασικός μέτοχος με 67% η COSCO), που φτάνουν περίπου τα 300.000 κουτιά, η συνολική διακίνηση στο εξάμηνο ξεπερνά τα 2,5 εκατ. teu.
Με τον συγκεκριμένο όγκο μεταφορτώσεων, ο Σ.ΕΜΠΟ του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας φαίνεται ότι προσπερνάει τη Βαλένθια, η οποία, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχει αναρτήσει, στο α’ εξάμηνο του 2023 έχει φτάσει τα 2,36 εκατ. teu, καταγράφοντας πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022 κατά 11,2%.
Επισημαίνεται ότι η Κίνα αποτελεί τον κύριο εμπορικό εταίρο του λιμανιού της Βαλένθια με 268.512 εμπορευματοκιβώτια φέτος, ακολουθούμενη από τις Ηνωμένες Πολιτείες με 176.824.
Όμως οι χώρες που έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη αύξηση στην κίνησή τους είναι το Βιετνάμ (+27,97), η Αίγυπτος (+24,08%), η Ινδία (14,78%) και το Μεξικό (+11,94%).